תמונת אווירה - לחץ לפרטים נוספים
לחץ לפרטים נוספים » 

כתיבה שיווקית


 

כתיבה שיווקית למתחילים

 

שמעתם על כתיבה שיווקית כערוץ שיווקי חשוב מאין כמותו ועכשיו אתם רוצים להתחיל לתרגל כתיבה שיווקית בכדי לקדם את העסק שלכם? ובכן במאמר זה תקבלו את כל הטיפים והעצות להשלמת פרויקטים של כתיבה שיווקית - כמובן בתנאי שיש לכם מעט ניסיון בכתיבה,עריכה וכמובן בתחום של שיווק או מכירות.


כתיבה שיווקית- המטרה היא ליצור עניין:

כתיבה שיווקית היא לא עוד טקסט שנמצא על גבי אריזת המוצר (הכולל הוראות הפעלה, מרכיבים, אזהרות של משרד הבריאות ועוד). כתיבה שיווקית על מוצר, ארגון, חברה או שירות נועד ליצור עניין בקרב הצרכנים הפוטנציאלים. בין אם מדובר על תכנים המוצגים באתרים, תכנים המוצגים בתערוכות או תכנים המוצגים במגזינים מקצועיים, כתיבה שיווקית חייבת ליצור עניין חד פעמי. עליכם להבין כי הקהל חשוף לעוד אין-סוף מסרים ואיש אינו מבטיח לכם כי הוא בכלל יקרא את המאמר או החוברת עד הסוף -לכן כתיבה שיווקית באה להבטיח את האיכות של התכנים ולהגביר משמעותית את הסיכוי ליצירת עניין.


כתיבה שיווקית - המטרה היא ליצור הזדהות וקשר רגשי:

כתיבה שיווקית, גם אם היא סמויה וגם אם היא לכאורה נועדה ליצור תחושה של מסירה אובייקטיבית חסרתפניות, כלומר אנחנו בכלל לא מנסים למכור אלא רק מסבירים לך על השיטה... רק שתדע... עדיין, חייב להיות מודל של קשר אישי, של מענה על צרכים, של פניה אישית ללקוח תוך הזדהות עם הבעיות שלו, הקשיים שלו, ושאר הצרכים שלו אותם ימלא המוצר. כלומר משפט כגון: "אנחנו יודעים כמה את ממהרת בבוקר" או "הרי ברור שכשיש ילדים סדר העדיפויות משתנה ואתם פעמים רבות מוותרים על הצרכים שלכם ומעמידים את הילדים קודם". כתיבה שיווקית נועדה לגרום לקורא להרגיש שכל מטרת החברה היא לענות על הצרכים שלו ולשפר לו את החיים.


כתיבה שיווקית - המטרה היא להסביר לקהלי יעד על המוצר, החברה, הערכים והיתרונות כאילו הם נתקלים במידע בפעם הראשונה:

אל תצאו מתוך נקודת הנחה שכולם יודעים מה זה פלאפון, כולם יודעים מה זה קרם פנים וכולן יודעות מה זה הסרת שיער בלייזר... תתפלאו כמה אנשים לא טרחו עד כה להבין מושגים ומוצרים שונים המוצעים להם עשרות פעמים ו/או כמה מעט הם באמת יודעים על חברות מוכרות בשוק. זה משום שהם חשופים לכל כך הרבה מסרים. לכן, כתיבה שיווקית טובה היא כתיבה שמתחילה ממהתחלה: מי אנחנו, מה אנחנו מייצרים, מדוע בחרנו, כחברה, לייצר דווקא מוצר כזה עבור ציבור לקוחותינו וכו'.


כתיבה שיווקית אנשים כן קונים עם העיניים?

כתיבה שיווקית לעולם אבל לעולם! לא תמכור אם הקהליקבל גוש של טקסט שחור על גבי לבן. כתיבה שיווקית חייבת להעשות בשיתוף עם מעצב כך שהטקסט יוגש על עמוד מעוצב, עם תמונות או אימג'ים ועם לוגו החברה. הטקסט עצמו חייב להיות בפונטים (כיתובים) יפים לעיין, החל מהגודל, דרך הצבעים, כותרות ברורות, סיסמאות בולטות לעין ועוד.