שיווק באינטרנט


 

שיווק אתריםככה מגיעים אל אזרחי העולם הגדול

 

רוב המשק הישראלי היצרני נשען על יצוא. משם הכסף הגדול זורם. חברות ישראליות מיצאות בסכומים של מיליוני וימיליארדי שקלים לכל מדינות העולם, בין אם זה בתחום של הייטק, מוצרי צריכה, מכשור רפואי, מוצרים ושירותים חקלאיים ועוד ועוד. אז נכון שאנחנו בתקופה גלובאלית והעולם הוא כולו קטן יותר ומקושר יותר אבל - גם בכדי להצליח להתנהל מול לקוחות ומשווקים בעולם צריכים ערוצי עבודה ולכן שיווק באינטרנט עונה על הצורך הקריטי הזה.


שיווק באינטרנט איך זה עובד?

בכל מדינה, בעיקר במדינות המערב המתועשות, הציבור גולש באינטרנט. הן הציבור העסקי והן הציבור הפרטי, כל אלו נעזרים באינטרנט ככלי מרכזי בחייהם. לכן, כאשר מדובר על שיווק באינטרנט, חברות וארגונים מקומיים (ישראלים) יכולים לעשות שימוש כפול ובאמצעות שיווק באינטרנט לשווק הן לחברות גדולות של ספקים, משווקים ומפיצים, כך שאלו ירכשו את המוצר או הזכות לשווק את השירות שלכם וימכרו אותם במדינה שלהם ו/או באמצעות שיווק באינטרנט ניתן להגיע ישירות אל לקוחות הקצה - היינו לפעול מלמטה תוך יצירת ביקוש למוצרים או השירות מתוך הבנת היתרונות. שיווק באינטרנט מאפשר לכם לשווק מוצרים לקהלים שונים תוך השמת דגש על יתרונות רבים ושונים בהתאם לקהלי היעד השונים כך שניתן לפעול מהבית, ולהגיע לציבורים ומגזרים שונים, בו זמנית, אשר ממוקמים בכלל מעבר לים.


שיווק באינטרנט - למה צריך לשים דגש?

חשוב להבין כי שיווק באינטרנט בחו"ל לא זהה אחד לאחד לפרויקט שיווק באינטרנט בארץ. לפני שפורצים עם מידע שיווקי במדינה מסויימת, יש להזמין מחקרים וסקרים וכמה שיותר מידע על המדינה המדוברת בכדי לזהות את ההבדל בין האוכלוסיות ובכדי ליצור מסרים שיווקיים מתאימים לקהל היעד החדש. יש אנשים שחושבים שאם הם רוצים לפנות ללקוחות בחו,ל הם פשוט צריכים לתרגם את האתר לאנגלית - זו טעות. אם הם רוצים לפנות לקהל בצפון אמריקה אזי הם צריכים לתרגם לאנגלית אמריקאית אם הם רוצים לפנות לקהל באנגליה, אזי הם צריכים לערוך תכנים באנגלית בריטית (יש הבדל) ובכלל, לכל מדינה ומדינה יש ליצור את התכנים בשפתהאם של האוכלוסיה ולא לבנות על כך שאנגלית היא שפה בינלאומית וכי כולם אמורים לדעת אנגלית. האם אתם הייתם קוראים מאמר זה לו הוא היה מוגש לכם באנגלית? בדיוק. לא הייתם טורחים.


שיווק באינטרנט - טיפים ועצות:

כאשר מדובר על שיווק באינטרנטלמדינות שונות יש לעבוד בכל פעם על החומר השיווקי למדינה אחרת על פי מידע רלוונטי בנושא הקהל המקומי והתרבות העסקית. כאשר מעלים תכנים לאתרים מקומיים, יש לשלוח אותם לאתרים הפופולאריים בקרב קהלי היעד שם. כאשרמתרגמים אתר לשפת המקור, יש לרכוש דומיין (כתובת אתר) עם סיומות מקומיות של המדינות לדוגמה: אם רוכשים אתר באנגליות אז הסיומת היא UK.CO וכו'. כמו כן, את האתר מומלץ מאוד לאחסן בחברת אחסון אתרים באנגליה כך שתהיה לו עדיפות במנועי החיפוש ברשת המקומית וכן מומלץ לפנות לחברה מקומית לקידום אתרים בכדי שהם יעבדו בערוצים לשהם, לפי הבנתם והכרתם את הרשתהמקומית.